2012-09-19

Vem kom på att man måste diska?

Just nu sitter jag i soffan och drar mig för att stiga upp. För då väntar nämligen ett enormt diskberg i köket. Förut kunde jag tycka att det var rogivande att stå och diska, men det tycker jag inte alls längre. Nu är det bara ett nödvändigt ont som tar en massa tid från mig. När det är som mest disk tar det ungefär 40-60 minuter att få det undan och det enda jag kan tänka på är allt annat vettigt jag kunde göra istället. Jag vet, om man diskar lite hela tiden blir det aldrig några diskberg. Men den vanan tycks vi aldrig riktigt få in. Och ärligt talat, vem orkar diska vid nio på kvällen? För det blir allt mer vanligt att vi är färdiga med middagen först så sent.

Nåja, dags att sluta klaga och bara ta tag i eländet. Sedan ska jag göra mig i ordning för skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar