2012-09-28

Utmaningen, dag 18

Frukost (07:00): ett och ett halvt kokt ägg och en bulletproof coffee.
Lunch (12:30): fläskkotlett med smält ost och paprika.
Mellanmål (15:00): en kaffe.
Middag (19:30): räkwrap på färjan, utan bröd.


Eftersom jag åt middag ombord på färjan kan uppgifterna i bilden vara lite felaktiga. Det är nämligen inte alldeles enkelt att uppskatta vikten på det man serveras och dessutom är det svårt att veta exakt vad Viking Line har i sin räkröra. Som ni noterar åt jag alltså räkröran trots att den innehöll creme fraiche elller gräddfil (oklart vilket), vilket jag alltså inte egentligen får just nu. Jag blir alltid lika besviken när jag försöker hitta något ätbart ombord på Rosella. Det enda som funkar är salladsbordet, men då blir det en måltid enbart bestående av grönsaker (vilket varken är mättande eller speciellt bra ur kolhydratssynpunkt). Från disken med varm mat går det inte att ta något, eftersom det antingen handlar om köttbullar (vem vet vad det finns i dem?) eller färdiga "grytor" med sås som helt säkert innehåller mjöl eller liknande. Pasta, potatis och ris går givetvis bort. Därför valde jag att äta en wrap, men strunta i brödet och enbart äta fyllningen. Det funkar helt okej och är mättande, även om det känns lite osäkert då man inte vet vad räkröran (eller kycklingröran om man valt den) innehåller.

1 kommentar:

  1. De borde helt klart ha mer kallskuret och kött, fler och fler äter ju kolhydratsnålt...

    SvaraRadera