2012-09-15

Utmaningen, dag 5

Igår fyllde Adam år och på kvällen var vi på vinprovning och naturligtvis ökade mängden kolhydrater omedelbart. En intressant sak är också att jag knappt varit hungrig alls den här veckan, men igår när vi kom hem från vinprovningen var jag "hungrig" eller i alla fall sugen på något. Jag åt lite kyckling och sedan var jag nöjd, även om kroppen till en början lurade mig att tro att jag ville äta chips från Adams chipsskål.


Frukost: ett kokt ägg och bulletproof coffee.
Lunch: kyckling och fläskkotlett med örtsmör.
Mellanmål: kaffe.
Middag: högrev med bacon och örtsmör, ett litet glas vin.
Kväll: vinprovning (6 cl vardera, två vita viner och fyra röda viner).
Kvällsmål: kyckling med örtsmör.

Jag översteg gränsen på 5 kolhydrater/dygn, men samtidigt tycker jag att jag klarade det bra. Och vinprovningen var väl värd avsteget från kosten!

1 kommentar:

  1. Jag gillar speciellt den där "21% alkohol". Ser bra ut i mitt tycke!!

    SvaraRadera