2012-09-16

Utmaningen, dag 6

Frukost (08:30): en kopp bulletproof coffee.
Träningspass med PT:n (10:00)
Lunch (12:00): högrev med bacon och örtsmör.
Mellanmål: en kopp bulletproof coffee.
Middag (17:30): ägg- och baconröra, liten bit högrev.


Igår läste jag många LCHF-bloggar fyllda med recept och dessutom bläddrade jag igenom min nya receptbok ("LCHF till fest"), därför var jag lite sugen på att testa olika spännande recept. Egentligen var jag inte så sugen på själva maten, utan bara på att få laga något spännande. Att steka något kött, koka ägg och blanda kryddsmör är inte så spännande. Tydligen har jag utvecklat ett intresse för matlagning!

Som ni ser åt jag ingen frukost innan träningen och det störde mig inte alls, jag var varken hungrig eller orkeslös. Däremot blev jag hungrig på eftermiddagen, det vill säga efter att jag hade ätit lunch. Antagligen en lite fördröjd reaktion från kroppens sida.

För den som är intresserad kan ni läsa om Kostdoktorns ketonexperiment (han har, till skillnad från mig, en ketonmätare). Här om själva upplägget och här om resultatet efter fyra veckor. Jag hoppas att jag också får tydliga resultat på vågen och med måttbandet! Dock är det troligt att mina resultat på vågen blir mindre eftersom jag ökar träningsmängden och därmed muskelmassan för varje vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar