2012-09-11

Utmaningen, dag 2

Idag har jag ätit enligt följande:

Frukost (09:30): ett halvt paket knaperstekt bacon, ett stekt ägg och en kopp bulletproof coffee.
Mellanmål (12:30): en kaffe.
Lunch (15:30): en bit ugnslax (cirka 120 gram), ungefär en matskedar kryddsmör.
Middag (19:30): två köttfärsbiffar (cirka 160 gram), äggsmör på två ägg och ungefär 1,5 matsked smör.


Jag känner mig väldigt pigg och upplever att jag är precis lagom mätt hela tiden. Jag är inte sugen på något speciellt och jag äter mest för att jag vet att jag behöver det. Trots att jag har tränat en timme (medelhög konditionsträning) räcker energin till gott och väl. Jag tror att mitt ketonvärde är nära optimalt nu (vad jag pratar om är nog begripligt för inbitna LCHF:are - kanske inte så begripligt för andra människor), även om jag tyvärr inte har någon mätare för att kontrollera detta. Här kan ni läsa om en kostrådgivare som nyligen genomfört ett ketonexperiment.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar