2012-09-06

Förkylning, vik hädan!

I tisdags vaknade jag med halsont och rethosta. Jag försökte förneka det, men avbokade i alla fall den inplanerade träningen med förhoppningen att ordentlig vila skulle göra mig frisk på direkten. Så vaknade jag igår och kände mig ännu skruttigare. Nu hade halsontet och hostan ackompanjerats av huvudvärk, täppt nästa och begynnande öronvärk. Så jag stannade hemma och avbokade återigen träningen. En promenad igår kväll orkade jag med, men efter det var jag totalt utmattad. Idag är det torsdag och fortfarande dras jag med förkylning. Jag pysslar på här hemma och försöker kurera mig. Det känns supertrist att inte kunna träna!


Imorgon ska jag till Uppsala över dagen för att fira min storasysters födelsedag, även mamma kommer dit från Åland. Efter några timmar i Uppsala hoppas jag att jag är tillräckligt frisk för att orka med ett träningspass på fredagskvällen. Sedan blir det förhoppningsvis ett pass på lördag förmiddag. Därefter blir det full fart här hemma för att ställa i ordning inför vår födelsedagsfest/kräftskiva. Vi blir drygt 20 personer och det ska bli så roligt! Det blir en härlig blandning av kompisar. På söndag är jag kanske lite trött, men jag ska försöka komma iväg till gymmet då också - så att jag får ihop tre träningspass trots förkylningen!

Just nu står en gryta och puttrar på spisen och det doftar ljuvligt i lägenheten. Så om lite drygt en timme är det dags för en (förhoppningsvis) god middag!

1 kommentar:

  1. Ta det lugnt =) Stressa inte med att träna, du måste fokusera på att vila. Annars blir det +-0, för kroppen orkar inte med =) Tänk på din hälsa, den mår bra av vila också =) Kram

    SvaraRadera