2012-09-22

Utmaningen, dag 12

Frukost (08:30): två stekta ägg, en kopp bulletproof coffee och en kopp vanligt kaffe.
Lunch (13:00): stekt bacon med blomkål och avokado.
Middag (17:00) - restaurang Frippe: kantarellsoppa med kryddostcreme fraiche och syltad rödlök (förrätt), Guinness- och pepparbräserat kalvrostlock med vispat brynt ingefärssmör och palsternackspuré (varmrätt). Två glas rödvin och en kaffe.

Idag får ni inte någon bild på näringsintaget, helt enkelt eftersom jag inte orkar försöka fylla i gårdagens restaurangmat. Jag gjorde helt enkelt ett undantag och jag njöt av maten. Det var riktigt gott, men jag blev otroligt mätt. Dessutom har jag märkt idag att magen inte riktigt gillade att plötsligt äta betydligt mycket mer kolhydrater. Hur som helst är jag nöjd med mitt val att göra avsteg igår och jag kunde göra det utan att få ångest eller dåligt samvete. Idag är jag åter på banan och det känns riktigt bra. Det går att göra ett litet avsteg från kosten, utan att för den skull falla tillbaka i dåliga vanor!

1 kommentar:

  1. Haha känner likadant som du! Jag försöker hålla mig under 10 g kolhydrater/dag och har lyckats väldigt bra i veckan men idag och igår har det blivit över 20 båda dagarna. Känns ändå ok. Ska vara noggrann hela nästa vecka med :)

    SvaraRadera