2012-09-15

Adams dag

Igår fyllde alltså min sambo, Adam, år. Nu är han 23 år gammal (ung?), även fast han själv säger att han räknat sig som 23 ganska länge redan. Hur som helst är han nu återigen äldre än mig (jag har sju månader till min 23-årsdag).

Jag steg upp tidigt, tidigt för att ordna frukost på sängen. I år fick Adam nöja sig med muffins som tårta, jag kände att en hel tårta skulle bli lite väl mycket för honom att få i sig själv. Sedan var tanken att såväl Adam som jag skulle iväg till skolan, men jag hade räknat lite fel med tiden så istället för att rusa iväg stannade vi båda hemma (fördelen med att läsa på högskola/universitet). Vi båda var sugna på att spela tv-spel, så det var också det vi gjorde. Dock var den en väldigt absurd känsla att sitta och spela tv-spel klockan 08.00 på morgonen.

Dagen fortlöpte i ett rasande tempo och plötsligt var det dags för middag (hemma, som jag kokade ihop) innan dagens höjdpunkt. Vi var på en bra och trevlig vinprovning. Sex olika viner fick vi testa, två vita och fyra röda, tillsammans med mat som antingen förhöjde eller förstörde smaken. Det var riktigt intressant och nu ser vi fram emot lyxiga vinkvällar med gott vin som gifter sig med tillbehören! Fast det får förstås vänta till efter min kostutmaning, som ska pågå i tre veckor till.

När vi kom hem var det i princip dags att sova, speciellt med tanke på att Adam steg upp redan vid sex i morse. Han är till Åland över dagen tillsammans med några kompisar (en ursäkt för att köpa och dricka någorlunda billig alkohol). I jämförelse med Adams uppstigningstid kan det tyckas som att jag fick sovmorgon. Först klockan åtta behövde jag stiga upp (för att vara ombytt och uppvärmd till klockan tio, då jag träffade min PT).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar