2012-09-12

Utmaningen, dag 3

Idag har jag haft en lång dag i skolan, men trots detta inte känt hunger en endaste gång.

Frukost (07:00): En kycklingfilé, ett halvt paket bacon och en kopp bulletproof coffee.
Mellanmål (08:00): En kaffe.
Lunch (12:00): Två köttfärsbiffar och äggsmör.
Middag (18:00): Två bitar fläskkotlett med örtsmör och ett stekt ägg.

Varför jag inte åt ägg i morse? Äggen tog slut igår kväll och jag glömde gå till ICA innan de stängde! Hade lite panik ett tag, men det ordnade ju sig med kyckling och bacon istället.


Jag har varit väldigt pigg och på gång hela dagen. Det har varit skönt att inte få energidippar och jag har knappt haft något behov av kaffe under eftermiddagen, något jag alltid annars dricker. Dagens middag var riktigt god, jag hade kryddat fläskkotletten med timjan innan jag helstekte den i ugnen.

2 kommentarer:

  1. vad är bulletproof coffee? låter tufft!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det är inte så tufft som det låter. Det är kaffe med kokosfett och smör i. Man vispar upp fettet till ett skum och sedan tillsätter man kaffet, smakar ungefär som grädde i kaffet. Jag dricker det för att få i mig tillräckligt mycket fett som ersättning för kolhydraterna. Namnet kommer från att man känner sig stark och "skottsäker" av det, mycket oklart hur man känner sig när man är skottsäker.

      Radera