2012-09-21

Allt och ingenting - om mig

Så här såg jag ut första gången Adam och jag träffades,
på vår gemensamma kompis födelsedagsfest i juli 2006.
Ja, mamma - det är bara vatten i flaskan!


Brukar du komma i tid?
Ja, jag brukar komma i tid. Jag brukar även komma tidigare än i tid. Ibland kommer jag även för tidigt. Jag räknar alltid med en tidsmarginal för eventuella saker som kan gå fel (bussen/tunnelbanan försenad/jag hittar inte).
Har du bra kondition?
Nej, just nu skulle jag faktiskt vilja underkänna min kondition totalt. Men det är något jag jobbar på!
När blev du fotad senast?
Oj, det minns jag knappt. Men jag finns med på foton från Adams och min fest för två veckor sedan.
Hur känner du dig nu?
Avslappnad, glad, förväntansfull, lycklig.
Vanligaste färgen på dina kläder?
Det blir en hel del svart, men även mycket vitt, marinblått och gärna klädsel med inslag av klara färger.
Kan du laga mat?
Ja, det kan jag. Dessutom har jag märkt att jag blivit rätt bra på det. Jag har lärt mig otroligt mycket den senaste tiden genom att våga köpa andra råvaror än vad jag brukar!
Blir du bra på kort?
Det varierar väldigt. Fast samtidigt är man väl själv den hårdaste kritikern.
När och varför grät du senast?
Igår grät jag en liten skvätt, faktiskt. Jag var så trött och hungrig när jag kom hem från skolan och jag kunde inte komma på något att laga till middag (vi hade glömt ta fram något kött från frysen). Frustrationen fick några tårar att sippra fram.
Var det pinsamt att svara på det?
Nej, det skulle jag inte påstå.
Hade du en bra kväll igår?
Nä, egentligen inte. Dock blev den betydligt bättre med lite mat i magen och mys framför tvn.
Vilken är din favoritdryck på morgonen?
Kaffe, utan minsta tvekan.
Är du nyttig?
Ja, det är jag. Jag har inte alltid varit det, men jag skulle säga att jag är väldigt nyttig nu.
Är du blyg?
Nej, det är jag inte.
Vilken tid gick du upp idag?
Jag vaknade självmant strax efter åtta, trots att jag bestämt mig för sovmorgon.
Hur mycket krävs för att du ska bli full?
Inte speciellt mycket. Några glas vin räcker för det mesta.
Hur sover du?
Just nu sover jag ganska bra. Förut vaknade jag en miljon gånger per natt, men det gör jag knappt längre. Däremot har jag svårare att somna på kvällen, men läser jag en stund så somnar jag sedan.
Vad sa du senast?
"Hej då, ses senare!", till Adam som åkte iväg till skolan.
Var du på någon festival i somras?
Jag var på Rock Off, en "festival" på Åland. Dock inte en sådan festival där man campar och kliver runt i lera hela dagarna. Jag har aldrig varit på en riktig festival och jag har faktiskt inget sug efter det alls.
Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Ingen alls, jag brukar prata med Adam eller så tänker jag rationellt på saken och då går det över så småningom. Eller så tränar jag ett hårt pass, så har jag glömt vad det handlade om när träningen är klar.
Vad skulle du behöva just nu?
Det finns faktiskt ingenting jag verkligen behöver just nu. Kanske någon som tvingar mig skriva min PM-uppgift i rättshistoria?
Har du snygga skor?
Jag har en del snygga skor, men varje gång jag inventerar skoutbudet blir jag besviken. Varför har jag en massa skor men inte just sådana skor jag är på jakt efter? Just nu vill jag ha ett par snygga vardagsskor med låg klack. Skor som funkar till kjol och kavaj, men som inte tar död på ens fötter om man står/går mycket under dagen.
Vad var det första du sa i morse?
"Adam, ska du stiga upp nu?", eftersom det hade gått 20 minuter sedan väckarklockan ringde och Adam fortfarande låg och sov.
Har du sovit i din egen säng i natt?
Ja, jag har för vana att göra det.
Har någon annan sovit i din säng i natt?
Ja, Adam har också för vana att sova i den.
Har du körkort?
Ja, jag tog det två dagar efter min 18-årsdag. Men jag kör inte bil så ofta.
Är du ensam nu?
Ja, jag är hemma i lägenheten och väntar på att Adam ska komma hem så att vi kan göra oss i ordning för kvällens firande.
Vad ser du fram emot mest denna vecka?
Kvällen, då det vankas middag på Frippe och föreställningen Rövare på Dramaten tillsammans med Adam. Vi firar att vi imorgon har varit tillsammans i sex år.

1 kommentar: