2012-09-19

Utmaningen, dag 10

Frukost (08:30): ett löskokt ägg, en halv avokado och en kopp bulletproof coffee.
Lunch (12:00): tacoköttfärs med blomkål.
Middag (19:30): grillad kyckling med paprika, gurka, sallad, en klick smör och en kopp kaffe.


Som ni ser har jag fått i mig väldigt lite kalorier idag (832,88 kcal) och detta bekymrar mig. Jag har trots allt varit på språng hela eftermiddagen och rimligtvis borde min kropp behöva mer energi än så här. Dock vet jag, så klart, att LCHF och kaloriräkning inte riktigt går hand i hand. Istället jämför jag dagens kaloriintag med övriga dagar i mitt kostexperiment och ser att jag ligger långt under snittet idag. Däremot är jag inte hungrig, så enligt kroppen är det här helt okej. Kanske det är så att gårdagens kaloriintag på ungefär 2000 kcal spelar in? Jag kanske har "sparat" energi från igår och därför har jag haft ett mindre behov idag? Funkar kroppen så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar