2012-09-19

Utmaningen, dag 9

Frukost (08:00): två stekta ägg, en kopp bulletproof coffee.
Lunch (12:00): äggsmör och baconlindad kyckling.
Träning: 55 minuter DanceStep
Träning: 55 minuter Hot MOJO (yogainspirerat pass i ett 38 grader varmt rum)
Middag (20:30): tacoköttfärs med en klick smör, paprika, gurka och sallad.


Igår efter träningen och middagen drack jag mycket vatten, men trots detta frös jag väldigt. Jag vet att man lätt börjar frysa efter träning om man har druckit för lite vatten, så det är ju ganska rimligt att det var orsaken.

När jag skulle fylla i dagens mat för att kunna publicera här på bloggen låg sidan nere, så jag testade lchfklubbens kolhydraträknare. Där fick jag ett väldigt annat resultat (dock misstänker jag att de har fel data på äggs kolhydrater). Notera gärna skillnaden i kalorier!


Så nu är jag lite förvirrad. 2000,60 kcal (minmat.net) känns mycket. 1094.39 (lchfklubben.se) känns lite. Själv somnade jag kall, men mätt - så tillräckligt med mat hade jag i alla fall fått i mig.

UPPDATERING: Jag ser att kycklingen (115 kcal) och baconet (69 kcal) fallit bort på lchfklubbens bild. Så fortfarande skiljer sig siffrorna åt en hel del. Märkligt!

4 kommentarer:

  1. varifrån får lchfklubben sina siffror då? :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det står inte, men jag har mailat och frågat.

      Radera
  2. Tack för en inspirerande blogg! Jag kände att jag har ätit för mycket nötter, bär och mejeriprodukter det senaste och följer din utmaning lite jag med. Försöker först och främst ligga under 10 g kolhydrater per dag. Blir lätt att det drar iväg :)

    SvaraRadera
  3. Hej! Tack för dina vänliga ord och vad kul att du också kör lite utmaning! Visst är det lätt att kolhydratsmängden drar iväg när man "tillåter" sig att äta bär, nötter och mejeriprodukter. Jag känner att min kropp inte riktigt själv klarar av att reglera energibehovet när jag äter mejeriprodukter och dylika "triggers", därför är det så intressant att se att min kropp faktiskt reglerar hungern riktigt bra nu under min utmaning. För mig resulterar den här utmaningen i viktiga lärdomar som jag kommer ta med mig under resten av mitt liv! Hoppas att det funkar bra för dig att hålla dig under 10 g kolhydrater per dag.

    SvaraRadera