2012-09-03

Välkommen tillbaka kära du

Ja, i lördags var det fest som hette duga. Jag fick äntligen tillbaka min skägglösa fina pojkvän.

Före
Efter

Vi kom hem först vid halv sex på morgonen och därför gick gårdagen i slow motion. Det mest produktiva jag åstadkom var att ta bild på mig själv i en "pluggliknande situation" till Ålandstidningens artikel (se dagens tidning, måndagen den 3/9-12) om studiestödets relation till den svaga kronan.

Idag började jag skolan igen, nu är jag inne på min sjunde termin juridik vid Stockholms universitet. Det känns lite overkligt, men väldigt kul! I höst kommer jag först läsa rättshistoria och skatterätt parallellt, sedan hinner rättshistorian ta slut och nationalekonomi ta över innan skatterätten är klar. Slutligen läser jag internationell privaträtt och allmän rättslära innan hösten är över. Om jag orkar har jag även tänkt läsa lite statsvetenskap mot slutet av terminen också. Orsaken till att jag läser skatterätten just nu är för att jag gjorde min praktik i Bryssel medan skatterätten gick för min termin, därför tar jag igen den nu istället. Efter dagens introduktionsföreläsningar kan jag säga att jag är ganska peppad inför skatterätten och känner att rättshistorian bara är att ta sig igenom. Den är en del av min juristexamen och jag måste läsa den, så är det bara.

Efter skolstarten åt Adam och jag middag på Professorn tillsammans med Sandra, Marcus, Fredrik, Emma och Sanna. Riktigt trevligt och nu känns det som att ordningen är återställd, eftersom vi spontant kan träffas och umgås med vänner som bor hur nära oss som helst!

Jag är redo för hösten nu, är du?

1 kommentar: