2012-09-11

För kropp och knopp!

Idag har jag varit aktiv, både hjärna och kropp har fått jobba. Jag har hunnit med gruppundervisning i skatterätt (där min förberedelsegrupp fick redovisa svaret på en fråga framme vid tavlan) och föreläsning i rättshistoria. Sedan hann jag hem och åt en sen lunch (ungefär vid 15:30), innan jag åkte iväg till SATS Danderyd. Där tränade jag ett pass DanceStep, vilket gick över förväntan. Trots att koordination inte är min starkaste sida lyckades jag få till stegen någorlunda bra och jag har bokat in mig på samma pass nästa vecka för att ytterligare få öva på stegen (det är samma upplägg i några veckor). Väl hemma igen har Adam och jag  precis avslutat middagen.

Just nu sitter jag vid datorn och reflekterar över hur jag upplever de här två första dagarna av mitt experiment. Jag är nöjd och mår toppen. Genom reflektion försöker jag lära mig allt om vad jag får i mig (fördelningen fett, protein och kolhydrater) och se till att jag inte äter ohälsosamt lite. Nu är det bara fem dagar kvar med så här strikt kost. Vissa kallar den kost jag håller nu första veckan för UFO, vilket innebär att man ska ligga under fem gram kolhydrater per dag. Hittills ligger jag långt under gränsvärdet såväl igår som idag. Det känns kul, speciellt med tanke på att det inte (ännu) känns jobbigt eller tråkigt.

Nu är det dags att hoppa i duschen för min del och sedan har jag tänkt läsa lite rättshistoria för att inte känna mig helt utanför imorgon då jag har lektion i rättshistoria 8-12 och därefter föreläsning i rättshistoria klockan 13-15. Jag hoppas att rättshistorian som genom ett under kommer kännas rolig imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar