2012-09-17

Utmaningen, dag 8

Första dagen på vecka två av min utmaning. Numera är det följande som gäller:

Vecka 2 (17-23 september)
- Kött, fisk, fågel, ägg, smör, kokosfett, majonnäs, grönsaker (gröna, ovan jord).
- Kaffe, vatten, mineralvatten, te.

Som ni ser har jag strukit majonnäs. Från början hade jag majonnäs med på listan över "tillåtna" saker redan förra veckan, men jag insåg att köpt majonnäs innehåller lite väl mycket kolhydrater och den hemmagjorda innehåller i alla fall kolhydrater i form av dijonsenap. Så jag skippar majonnäsen så länge, det är inte någon större förlust tycker jag.

Så här har min första dag med grönsaker sett ut.
Frukost (08:30): ett stekt ägg, en halv avokado och en kopp bulletproof coffee.
Lunch (13:00): köttfärslimpa, en liten bit grön paprika och tacosmör.
Middag (18:00): baconlindad kyckling med gurka, grön paprika, blandsallad och smält smör (som fått puttra i ugnen med kycklingen), en kopp bulletproof coffee.


Som ni ser ökade mängden kolhydrater genast (förra veckan låg jag under 2 gram), men jag ligger fortfarande på en väldigt låg nivå. Det känns bra! Dock har jag inte känt mig hundra procent mätt idag, även fast jag samtidigt inte heller varit hungrig. Jag tror att jag har fått i mig lite för lite fett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar