2012-09-22

Chicken nuggets och majonnäs, hemmagjort!

Ikväll har jag alltså gjort chicken nuggets och currymajonnäs, båda två hemmagjorda från grunden.




Chicken nuggets var busenkelt. Först mixade jag friterade fläsksvålar till mjöl. Därefter vispade jag upp ett ägg i en skål. Sedan skar jag kycklingen i lämpliga bitar. Efter det vände jag kycklingbitarna först i det uppvispade ägget och sedan i fläsksvålsmjölet. Slutligen stekte jag de panerade bitarna i kokosfett (utan smak). Jag kryddade med lite salt och lite curry.

Även majonnäsen var enkel att göra. Jag följde receptet som ni hittar här. Innan servering blandade jag i ganska mycket curry för att få en passlig smak till mina chicken nuggets.

2 kommentarer:

  1. Hur var majonnäsen? Jag tänkte eftersom du kommenterade på senpaen i ett tidigare inlägg? Blir det liksom ok ändå när det är så lite?

    SvaraRadera
  2. Ooh chickennuggets verkar gott, men var får man tag på friterade fläsksvål? o_0

    SvaraRadera