2012-10-31

Hemmafrun är i farten



Nu har jag diskat och tappat ett glas i golvet så att det gick i tusen bitar. På grund av det måste jag dammsuga, för att undvika glassplitter i fötterna. När jag ändå var igång passade jag på att vika undan torr tvätt och istället hänga upp ny tvätt på tork. Sedan har jag plockat undan lite saker här i lägenheten (vem är det som plockar fram så mycket saker hela tiden?) och skapat mysfaktor med ännu fler levande ljus. Dessutom har jag dukat middagsbordet färdigt. Adam och jag har nämligen fallit in i en serietittande värld, där vi har ätit i princip samtliga måltider framför tvn. Nu har vi bestämt oss för att försöka komma ur den här vanan, och återgå till att äta middag vid matbordet - utan distraherande moment som datorer och tv.

Snart ska jag sätta igång med matlagningen. Idag blir det kyckling och bacon i ädelostsås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar