2012-10-24

Ingen vet någonting

Jag befinner mig alltså på Åland sedan igår eftermiddag. Igår kväll besökte jag morfar på sjukhuset och han var piggare än vad jag hade väntat mig, men samtidigt är det svårt att säga om det berodde på att han fick blod precis samtidigt (hans HB är väldigt lågt, de misstänker en inre blödning) eller någon annan tillfällig faktor. Den läkare vi varit i kontakt med ger väldigt luddiga svar på frågor och han tycks inte ha någon konkret plan. Det är väldigt frustrerande att inte få några raka svar, eftersom man då inte vet vad man ska förhålla sig till.

Jag vet fortfarande inte hur jag ska göra med helgens UNR-session. Jag måste dock bestämma mig idag, för om jag åker på UNR måste jag tillbaka till Stockholm imorgon med första färjan för att hinna hem och packa om. Tidigt på fredag går flyget från Arlanda till Helsingfors. Ack, vad det är svårt att bestämma sig när vi inte får några klara svar från läkarna. Jag vill ju spendera så mycket tid som möjligt med morfar, eftersom jag "vet" att den tid han har kvar kan vara kort (men den kan ju också vara relativt lång, ingen vet väl egentligen).  Om jag inte åker på UNR kan jag stanna här på Åland ända till söndag, vilket innebär att jag hinner besöka morfar på sjukhuset minst 5 gånger till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar