2012-10-21

Söndagssysslor

Idag har jag haft en produktiv dag, i alla fall för att vara en söndag. Jag har plockat och städat i lägenheten efter fredagens middagsbjudning. Jag har tvättat två maskiner smutstvätt. Jag har bäddat rent. Och så har jag lagat mat, dels för att göra matlådor av och dels för att ha något gott idag. I matlådorna blev det världens godaste moussaka (kanske även min favoritvardagsrätt) och till middag idag blev det en köttgryta som fick puttra på spisen i nästan tre timmar. I grytan hade jag grytbitar av nöt, chorizo, morot (jag pillade bort den, men Adam äter gärna morot), schalottenlök, rödvin, champinjoner, purjolök, vitlök, kalvfond, svartpeppar, chilipulver, salt och grädde. Resultatet blev mycket bra och jag serverade det tillsammans med broccolipuré och varsitt glas rödvin.

1 kommentar: