2012-10-08

Jag måste berätta det här

Kära bloggläsare, något stort har hänt. Jag känner att jag berikar era liv genom att dela med mig av den här oerhört livsomvälvande händelsen. Den här informationen kommer troligen leda till att ni får en helt annan syn på Adam och mig som människor, det förstår jag. Men så här är det nu och jag vill ju vara helt ärlig med er.



Adam och jag har bytt från finskt till svenskt kaffe.

Under de tre åren jag bott här (fyra år för Adam) har vi släpat med oss finskt kaffe, eftersom "svenskt kaffe är odrickbart". Men inte längre. Nu dricker vi svenskt kaffe och det smakar riktigt gott. Har vi blivit svenskar nu?

6 kommentarer:

  1. Haha, vad häftigt att ni i flera år har släpat med er finskt kaffe! Duktigt jobbat :-D Vilken sort dricker ni nu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det är faktiskt rätt otroligt! Nu testar vi lite olika. Gevalias mellanrost för tillfället. Dricker du svenskt kaffe eller?

      Radera
    2. Ja, jag tycker om Arvid Nordqvists mellanrost! Men så "lärde" jag ju mig dricka kaffe här i Sverige också så... :-) Zoega är riktigt bra med, men lite väl dyrt.

      Radera
  2. Haha, jag förvänta mig nån helt annan nyhet! Svenskt kaffe e ju godast. Jag dricker inte finskt kaffe ens på Åland, om jag inga snålar, då blir det Pirkka för det är också gott :) Men Gevalia, nam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag försökte göra texten lite intressant, så att det inte skulle bli ett helt meningslöst inlägg! Haha. Förut tyckte vi att svenskt kaffe var beskt, men nu har vi helt ändrat oss. Just nu testar vi Gevalia mellanrost, men vi har köpt några andra sorter/märken också för att prova oss fram till någon ny favorit!

      Radera
  3. På Ålandstidningen fanns "kungliga svenska kaffeklubben" som inhandlade och kokade sitt egna svenska kaffe i ett litet pentry istället för att dricka den odrickbara vätskan som ÅT köpte in(=finskt kaffe). Det var tider det. Jag var med såklart, men numera är även kaffet som ÅT köper in svenskt...

    SvaraRadera