2012-10-11

Några timmar med två av mina systrar

Fanny och Frida, 15 år gamla (2010).
Igår kväll strax efter sju kom mina småsystrar Fanny och Frida hit till oss. Vi började med att sortera sopor och gå till ICA för att handla. Haha, jag är bra på att hitta på roliga sysselsättningar! Kvällen spenderade vi i soffan där vi varvade prat med tv-tittande, mysigt. Adam jobbade på Mattecoach, men vid halv nio kom han hem och umgicks med oss. Det blev en ganska tidig kväll eftersom alla skulle upp tidigt. Fanny och Frida gjorde nämligen bara ett snabbt stopp hemma hos oss, på sin resa ner till Malmö. De ska nämligen spendera höstlovet hos vår kusin Tove som bor i Malmö.

I morse skickade jag iväg Fanny och Frida till Centralstation med en lång lista i handen. En lista över hur de ska ta sig från oss till Centralstation. Det var en mycket detaljerad lista! Men trots detta hade de lite svårt att hitta rätt spår, något som jag ju inte kunde skriva med på min lista (dels vet jag inte exakt var alla spår ligger och dels visste jag inte vilket spår tåget gick från). Efter att vi hade pratat i telefon ett tag och de hade frågat någon på Centralen efter vägen kom de till spår 12 med god tidsmarginal. Nu sitter de på tåget ner till Malmö.

Mina planer för dagen är inte speciellt många, jag ska sälja lite kurslitteratur och sedan ska jag träna ikväll. Ett pass SatsEnergy blir det. Och så finns det ju alltid kurslitteratur att läsa, skatterätten borde få lite uppmärksamhet nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar