2012-10-01

Bulletproof Coffee

Det här behöver du: kokosfett (jag föredrar det med kokossmak), smör,
kaffe, en lattevisp och en kaffekopp.

Ta lagom mycket kokostfett.
Jag brukar ta ungefär 10 gram, vilket är en rågad tesked.

Ner med kokosfettet i koppen!

Ta en bit smör, ungefär lika mycket som kokosfettet.

Ner med smöret i koppen.

Tillsätt en liten mängd kaffe, så att smöret och kokosfettet börjar smälta.
Tar du för mycket kaffe kommer det skvalpa över när du vispar.

Dags att vispa.

Efter några sekunder har fettet blivit till ett skum!

Färdigvispat! Det tar inte länge alls att vispa.

Fyll upp koppen med kaffe och sedan kan du njuta av din Bulletproof Coffee!

1 kommentar:

  1. Tänk att du postade ett inlägg av kaffet just idag när jag bestämde mig för att testa det. Telepati, känner jag. Har dock ingen lattevisp, men tror jag ska sno den vi har hemma när jag åker på besök den tolfte. (;

    SvaraRadera