2012-10-31

Redan onsdag?

Jag kom alltså hem till Stockholm sent i söndags. Sedan har jag varit ganska oföretagsam under måndagen och tisdagen, många tankar har jag ägnat åt morfar. Idag måste jag dock ta mig i kragen och sätta igång med skolarbete, jag ska skriva tenta i skatterätt (15 hp) nästa torsdag. Den här onsdagen ska jag börja med en timme yoga, därefter ska jag plugga skatterätt tills ögonen går i kors.

Mina veckomål förra veckan gick helt åt skogen, jag åstadkom inte många av dem.

- Läsa (minst) 300 sidor skatterätt.
- Förbereda mig inför helgens UNR-session i Helsingfors (35 sidor resolutionsförslag!). Ja, det gjorde jag faktiskt.
- Träna ett gruppträningspass kondition, ett gruppträningspass styrka, ett gruppträningspass yoga och ett pass med min PT (intensiv träning i början av veckan, så att jag orkar hela helgen).
- Minska ett kilo i vikt. Japp, vågen säger så, även om jag själv tycker att jag "fuskade" rätt mycket förra veckan.
- Inte dricka någon alkohol.
- Gå på (minst) en morgonpromenad.
- Komma på en belöning för att jag nått ett delmål i min viktnedgång (nådde delmålet igår). Ja, belönade mig själv gjorde jag. Återkommer med vad belöningen bestod av.

Den här veckans mål är mycket mindre ambitiösa:
- Plugga skatterätt flitigt, läsa ut alla böcker innan veckan är slut.
- Träna minst tre gånger.
- Inte spendera pengar på något onödigt (dvs allt utom mat).
- Låta hjärtat bestämma vad jag orkar med, tillåta mig själv att vara ledsen för att morfar inte finns kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar