2012-10-08

Kära dagbok

Nu har jag alltså tagit mig igenom de fyra veckorna med väldigt strikt LCHF. Senare i veckan kommer jag skriva ett inlägg med mina tankar och intryck, men nu tar jag några dagars paus från matfokuset.

Adam och jag började dagen med en morgonpromenad och precis som alltid var det väldigt skönt. Dessutom trevligt att hinna umgås lite med varandra utan distraherande moment som tv, dator, mobiltelefon och annat. Dock är det inte så stor idé att prata med varandra de första 10 minuterna, för då är vi båda rätt vresiga (vi sover nog fortfarande då), men efter ett tag piggnar vi till och då är det kul att prata på under promenaden.

Efter promenaden fixade jag det sista med min PM-uppgift och sedan promenerade jag till skolan och lämnade in det. Skönt att slippa tänka på det nu!

Under lunchen kollade Adam och jag på Kostdoktorns föreläsning om matrevolutionen, den tar upp samma saker som boken med samma namn. Men det var intressant att påminnas om innehållet och för Adam var det nytt material eftersom han inte läst boken.

När vi var mätta och belåtna ställde jag mig i köket och tog tag i diskberget. Jag förstår inte hur två personer kan generera så mycket disk, men jag antar att det blir så när man lagar all mat från grunden och olika rätter varje dag.

Nu, tjugo före fyra, ska jag äntligen sätta igång med tentaplugg. Tentan är på torsdag och ämnet är rättshistoria. Jag ser det som ett nödvändigt ont som krävs för att jag senare ska kunna få ut mitt examensbevis, men jag har ingen förhoppning om att bli speciellt mycket klokare efter avklarad kurs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar