2012-10-03

Utmaningen, dag 23

Nu börjar jag känna att det ska bli skönt att de här fyra veckornas experimenterande är över. Inte för att jag är trött på kosten, långt ifrån, utan för att det är otroligt jobbigt att föra in allting på minmat.net och sedan sammanställa det i ett blogginlägg. Visst, det tvingar mig till att reflektera över vad jag äter och hur mycket jag äter - men jag tror att jag fått en ganska bra uppskattningsförmåga gällande det vid det här laget. Hur som helst, nu är det bara några dagar kvar och sedan slipper jag dessa dagliga (och tråkiga) inlägg om vad jag ätit.

Frukost (08:30): en kopp bulletproof coffee.
Lunch (13:00): strimlad lövbiff i gräddig ädelostsås och några salladsblad.
Mellanmål (13:30): en kopp kaffe.
Middag (21:00): kyckling och bacon i kryddig gräddsås med broccoli- och spenatpuré.


Nu när jag har lagt till grädde i min kost har jag även kunnat börja göra olika såser och annat liknande, det försvårar ju vägningen av maten väldigt mycket och därför har jag försökt uppskatta mängden. Men hur enkelt är det egentligen att veta hur många gram spenat jag fick i den klicken puré jag åt? Det enda jag kan göra är att gissa och hoppas på att jag i alla fall inte är helt ute och cyklar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar