2012-10-05

Rättshistoria, not my cup of tea



Jag har ägnat de senaste dagarna, och kommer ägna de närmsta dagarna, åt min PM-uppgift i rättshistoria. Uppgiften handlar om lån alternativt försträckning enligt klassisk romersk rätt. Jag försöker övertala mig själv att det är en intressant uppgift och att det är värdefullt att kunna, men jag lyckas inte speciellt bra. Hur som helst är det deadline på måndag, så jag kommer ägna helgen åt att få ner 5 sidor relevant och akademisk text. Om jag, mot förmodan, blir klar med texten innan helgen är över kan jag sätta igång med tentaplugg direkt. På torsdag ska jag nämligen skriva tenta i rättshistoria. Det positiva med det är i alla fall att kursen är klar på torsdag!

3 kommentarer:

  1. Hade du möjligtvis PM 1?

    SvaraRadera
  2. Du råkar inte ha kvar ditt PM�� skulle vara till stor hjälp

    SvaraRadera
  3. Skulle vara jävligt schysst om du kunde maila mig den :)

    Christian.ataseven@hotmail.com

    SvaraRadera