2013-03-01

Modifierad träning



Idag började jag dagen med en timme PT-träning. Det var tre veckor sedan sist, så det var väldigt roligt att köra igen! Dock fick vi ta det lite lugnt, då min handled bråkar lite just nu. Det gör inte jätteont i någon övning, men det gör lite ont i nästan alla rörelser. Därför fick vi anpassa träningen, så att den blev "handledsvänlig". Troligen ska jag träffa en annan PT som jobbar på Sats Stadion (han är utbildad sjukgymnast), så ska han kolla lite på min handled.

Jag själv tror att det är vila som gäller, värken är väldigt lik den värk jag hade i handleden mot slutet när jag spelade handboll. Då fick jag en stor skena att ha under handleden (och så bandage runt för att hålla allt på plats) och den gick jag med lääänge. Därför försöker jag vara klok nu och låta handleden vila ordentligt, jag vill inte ha någon långvarig skada. Just nu kör jag med bandage för att avlasta handleden (svårt att hålla den stilla annars).

Imorgon ska jag gå på spinning och på söndagar brukar jag gå på yoga, men den blir nog tyvärr inte av om handleden fortsatt gör ont.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar