2013-03-22

What to do?

Det blev ingen träning igår. Eller jo, jag körde några övningar som tydligen ska vara bra för att lära sig stå på händer och sedan gjorde jag 50 stycken squats (knäböj). Just nu cirkulerar det en utmaning som går ut på att göra squats under 30 dagar och öka från 50 stycken första dagen till 250 stycken sista dagen. Givetvis har jag hakat på det! Igår blev det 50 stycken squats utan vikter och utan paus. Idag ska jag göra 55 stycken och jag funderar i skrivande stund på hur jag ska lägga upp det. Överlag funderar jag på hur jag ska göra med träningen idag.


Jag är otroligt träningssugen, men jag kan inte bestämma mig för vad jag ska träna. Eftersom jag inte tränade igår har jag egentligen inget att ta hänsyn till, ingen muskelgrupp som behöver få vila. Jag är sugen på att lyfta tunga vikter och låta benen få sig en omgång (favoritkroppsdel att träna). Jag funderar på att gå på GRIT Strength, vilket är högintensiv styrkelyftning. Problemet är bara att det är så enormt mycket fokus på att det ska gå fort, så jag har svårt att lyfta så tungt som jag egentligen kan och att bibehålla en bra teknik. Dessutom är jag sugen på att köra löpbandsintervaller och komma upp i 10 km löpning, för det är en kick att se att jag faktiskt klarar av 10 km. Men det tar ganska mycket tid (jag klarar tyvärr inte av milen under 60 minuter än) och då får jag inte någon styrketräning. Ska jag köra styrketräning efter löpningen blir jag ju på  gymmet halva dagen, vilket inte är optimalt eftersom jag borde tentaplugga. Suck, hatar när det är så här - att jag vill träna men inte kan bestämma mig för vad och att jag inte har tid att köra både styrka och löpning. Lyxproblem? Ja, antagligen.

Jag har en kropp som fixar tunga vikter och som orkar med mycket träning. Jag har tid att träna på dagen. Jag har råd med ett gymkort. Jag har alla förutsättningar, och så sitter jag här och velar kring vad jag allra helst vill träna. Det är kanske bara att åka till gymmet och köra slut på kroppen? Fast jag gillar ju inte att träna utan en konkret plan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar