2013-03-24

Tack för festen!

Igår var det alltså födelsedagsfest för Emma. Det var riktigt roligt! Som mest var vi 13 personer (om jag räknat rätt) i hennes lilla etta. Det gick bra, även om det nog var en hel del glas och flaskor som vältes omkull. Det blev en tidig kväll för alla (vi gick sist och då var klockan runt 1) eftersom det spelades ölspel och alla fick nog i sig alkoholen lite väl snabbt. Jag var med i ölspelen, men jag drack Vitamin Well istället för alkohol. Så för mig var det inga problem att ta "straffklunkar", haha. Det är väldigt intressant att vara på fest där alla andra dricker alkohol, men mot slutet kände jag mig rätt trött. Fulla människor är rätt intensiva när man själv är nykter. Men det var en rolig kväll, tack för festen Emma!

Nu har jag varit utan alkohol i 5 veckor och det är riktigt skönt, jag känner att min kropp mår bra av det. Visst, ibland skulle det vara gott med ett glas vin - men har jag bestämt mig för att vara utan alkohol i två månader så har jag bestämt mig. Så gott är det inte med vin att jag bryter min egen utmaning!

Jag ska ägna resten av dagen åt tentaplugg, så därför ger jag mig själv datorförbud från och med nu fram till imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar