2013-03-21

Varken sömn eller träning

Igår kväll tränade jag tillsammans med mina träningskompisar i small group-konceptet. För första gången var det lite mer fokus på kondition än på styrka och jag kunde snabbt konstatera att jag är bra mycket starkare än vad jag har kondition. Dessutom hittade vår PT ("äntligen", som han sa) min svaga länk. Hittills har jag tydligen varit ganska bra på allt han utsatt oss för. Jag är nämligen lite orörlig i höftböjaren (eller något liknande). Det jag har problem med är alltså att dra knäna mot magen, jag kommer inte så långt som jag borde och det härstammar tydligen från olika starka muskler på fram- och baksida runt höften (om jag fattade det rätt).

Idag hade jag tänkte börja dagen med ett crossfit-pass (för första gången!) på Sats Regeringsgatan, men efter en natt med dålig sömn valde jag att avboka passet och istället sova lite längre. Tyvärr somnade jag inte om, så nu fick jag varken sömn eller träning. Jag tänkte dock köra lite hemmaträning senare idag och eventuellt en springtur utomhus om temperaturen stiger lite till (det är i alla fall strålande sol!). Annars blir det nog en promenad.

Men först ska jag slå mig ner vid skrivbordet och läsa konkurrensrätt så det står härliga till! Och ikväll ska vi på födelsedagsfika till Adams kusin Emma som fyller 22 år idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar