2013-03-21

Sommarjobb fixat!

Min arbetsgivare sommaren 2013.
JA, jag har äntligen sommarjobbet fixat. Minns ni att jag var på intervju förra veckan? Det ledde till att jag fick jobbet. Idag ringde de och meddelade att de hållit alla intervjuer och att de valt att erbjuda mig jobbet. De fick en positiv känsla av mig och de ansåg att jag hade rätt erfarenheter och kunskaper för jobbet ifråga. Jag kommer alltså spendera min sommar på Stockholms stads juridiska avdelning. Det ska bli så otroligt lärorikt och spännande!

Jag kommer börja redan första veckan i juni (terminen pågår fortfarande den veckan), då ska jag jobba några dagar för att lära mig en av de anställdas uppgifter. För sedan går hon på semester den 10 juni och då ska jag ta hennes plats. Arbetsuppgifterna innebär en kombination av administrativt arbete (diarieföring, receptionsansvar och dylikt) och juridiskt arbete. Jag kommer få juridiska arbetsuppgifter från såväl allmänjuridiska enheten som social- och skoljuridiska enheten. Jag kommer jobba (åtminstone) fram till den 26 juli.

Det känns alldeles otroligt fantastiskt och jag är så glad över att jag får den här möjligheten! Att det dessutom innebär att jag får sitta i fina lokaler precis bredvid stadshuset (utsikt över Riddarfjärden) och att jag får spendera sommaren i Stockholm gör det hela ännu bättre.

1 kommentar: