2013-03-14

Från storstadspuls till småstadsidyll

Idag inledde jag dagen med att gå på arbetsintervju för ett eventuellt sommarjobb. Det kändes bra och det var mer som en trevlig fikastund än en intervju (fast det kanske inte är något positivt?). I slutet på nästa vecka eller början på veckan därefter får jag besked. Det är ganska ångestladdat att bara gå runt och vänta på besked. Men jag kan ju inte påverka det längre, så det bästa är väl bara att jag sysselsätter mig med annat under tiden.

Imorgon eftermiddag åker Adam och jag med tåg till Borlänge (min syster Jenny hoppar på tåget när vi passerar Uppsala), för att där bli upplockade av Jennys och min pappa. Helgen kommer vi alltså spendera hemma hos pappa med familj i Grangärde. Det ska bli kul att träffa alla igen, det har som vanligt gått allt för länge mellan gångerna vi ses!

3 kommentarer:

  1. Jag fick förresten svar från antagning.se. Eftersom förskollärarprogrammet använder sig av deras system även för att söka kurser inom programmet, kan jag inte söka mer än 15 hp till där. Men om man går ett program som använder ett internt system, som jag antar att juristprogrammet gör, så kan man ju i princip läsa 45 hp utöver den utbildningen. Lite konstigt tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad dumt! Det blir ju jätteorättvist då! :( Inte borde det ju vara någon skillnad på en utbildning med internt system och en med antagning.se:s system. Men tydligen då alltså. Dåligt.

      Radera
    2. Eller hur, det blir ju en väldig snedfördelning. De skrev även att man kan söka om undantag för parallelläsning, kanske måste kolla upp det. Men då känns det ju som om man måste ha en "orsak" för att bli beviljad det?

      Radera