2013-03-02

Obegripligt

Jag spenderar som bekant en stor del av min tid på gymmet, främst på olika gruppträningsklasser. Då ser man en hel del personer i träningskläder, många av dem är tjejer. För vissa, det vill säga för sådana som är formade som jag - med en fyllig rumpa, blir tyget i träningstightsen lite tunnare över rumpan. Det är helt enkelt en större yta som ska täckas, så tyget måste dras ut i sin fulla bredd. Då ser man ganska ofta igenom tightsen rätt bra. Och det är här jag kommer till min poäng. Jag föredrar tusen gånger om att ha ett par ordentliga trosor under, så den som står bakom mig på gruppträningsklasser får en fyllig rumpa, genomskinliga tights men med ett par täckande trosor som täcker upp för genomskinligheten. De flesta andra tycks tänka att det är snyggare om deras skinkor lyser igenom, och så ser man en svart triangel som utgör (string)trosan.

För mig är det här helt obegripligt. Hur kan man välja att träna i string framför ett par välsittande sporttrosor? Dels är det obekvämare och dels bjuder man ju på ganska mycket rumpa när tightsen är lite genomskinliga. Hur kan det vara eftersträvansvärt? Och nej, troskanterna som syns genom tightsen är inte hela världen. Det är väl ingen som blir förvånad över att tjejer använder underkläder?

Jaja, alla får väl ha vilka underkläder de vill. Men jag tycker ändå det är märkligt att string tycks vara att föredra av ungefär alla.

/Med vänliga hälsningar,
Pensionär 70+, "det var bättre förr"

P.S. Detta inlägg är skrivet med glimten i ögat, läs därför inlägget med glimten i ögat. D.S.

3 kommentarer:

  1. Hela konceptet med stringtrosor är för mig fullkomligt obegripligt. Jag vet inte om det har att göra med att folk helt enkelt har annorlunda rumpor, men jag TROR rent HYPOTETISKT att det skall till en jäkligt konstigt formad rumpa för att man ska tycka att det är bekvämt med en sytråd som skär in mellan skinkorna. Sannerligen är majoriteten av alla kvinnor inte av samma åsikt.

    SvaraRadera
  2. Jag är en av de som använder string när jag tränar, har dock inte alltid varit det, men upptäckte till min förvåning att det faktiskt var bekvämare med (rätt sorts) string. När jag har vanliga trosor under tightsen så "korvar" de ihop sig och glider runt på rumpan så att jag får rätta till dem konstant. Speciellt hotpants är trosor jag verkligen inte kan använda, de glider upp hela tiden, så om jag använder hotpants när jag tex springer så får jag dra ner dem över rumpan i princip varje steg. Stringen sitter där de ska och är inte så obekväma som man kan tro. Och man vänjer sig väl också, haha. I vardagen använder jag vanliga trosor, dock måste de ha en rejäl söm i kanterna så att de hålls nere över rumpan. Dessvärre har jag bara hittat såna i bomull, inte så nice att träna i :P
    Så nu vet du iaf en persons historia kring detta ;) Iofs har jag inte så himla stor rumpa så jag hoppas att det inte syns igenom.... xD

    SvaraRadera