2013-03-02

Ensam i tystnaden med mina tankar

Min bästa stund på dagen är den första timmen efter att jag har stigit upp. Då sitter jag ensam i tystnaden med min kaffekopp. Jag har fortfarande hela dagen framför mig och jag kan välja att spendera dygnets timmar på allra bästa sätt.


Idag tänker jag på min familj som sitter på flyget hem från Thailand. Jag tänker på hur skönt det ska bli med ett pass spinning om någon timme. Jag förundras över att jag har träningsvärk i armarna efter gårdagens PT-träning, trots att min handled bråkar och vi fick modifiera träningen så att den blev skonsam för handleden. Jag tänker på sommaren och på att jag ännu inte har något jobb fixat. Jag tänker på hur härligt det är att det är ljust ute när jag vaknar på morgnarna nu.

Och just precis nu tänker jag att jag vill ha en andra kopp kaffe också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar