2013-03-28

Inte alls nöjd



Tentan kändes inte alls bra. Det var en tenta i nationalekonomi (mikroekonomi) och på väg till tentan kände jag mig i alla fall någorlunda säker på de viktigaste områdena. När jag läste igenom tentan kändes det rätt okej också, jag förstod vad alla frågor handlade om och hade en idé om hur de skulle besvaras. Sedan började jag beta av frågorna en efter en.

Första frågan (4 delfrågor) kändes bra. Andra frågan (2 delfrågor) kändes okej till en början, men sedan trasslade jag in mig i mitt resonemang (varför är allting så mycket mer komplicerat när siffror är inblandade?). Fråga 3 och 4 (2 delfrågor vardera) kändes inte bra. Jag kunde börja svara på frågorna, rita upp diagram/spelteori och förklara teorin. Men jag lyckades inte applicera teorin på de specifika frågorna, i alla fall inte på ett tillfredsställande sätt. Alla 4 frågor kan ge 5 poäng vardera som mest. Just nu känner jag mig väldigt missnöjd med min prestation, trots att jag bara hoppas på godkänt (något högre betyg behöver jag inte få, i framtiden kommer jag låta ekonomer jobba med ekonomin).

Det känns som att jag har fått en synnerligen dålig start på påsklovet, så nu ska jag ägna resten av dagen åt att förtränga att jag har skrivit en (dålig) tenta.

2 kommentarer:

  1. Frida syster2013-03-28 13:58

    Man kan inte alltid vara bäst! Nästa gång istället skriver du bättre :) kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad fin du är Frida! <3 Jag ska försöka tänka på dina kloka ord :)

      Radera