2012-12-03

Dagarna går

Den här helgen har jag haft fullt program, därför har bloggen fått lida lite grann. Igår hade jag visserligen tid att blogga, men då var jag lite trött och seg.

I fredags kväll, efter spinningen, gick jag över till Sandra och Marcus för lite glögg och lussebullar. Det är otroligt trevligt att ha nära vänner som grannar, att ses blir väldigt enkelt då.

I lördags började Adam och jag dagen med dels att kolla färdigt på Mysteriet på Greveholm anno 1996 och dels med att kolla det första avsnittet av årets upplaga av Mysteriet på Greveholm (hittills är jag nöjd med årets julkalender!). Sedan kom mamma och Mika hit på kaffe, innan de skulle vidare till färjan för att åka hem till Åland. Efter att de hade åkt var min plan att ta mig till gymmet för helkroppsstyrka (dag 1 i min träningsjulkalender), men även Adam var sugen på träning så vi satte ihop ett styrkeprogram och körde här hemma. När vi var färdigtränade var det dags för oss att börja fixa oss inför kvällens jubileumsbal.

Balen hölls på Meeting Room vid Fridhemsplan och den var riktigt lyckad! Vi hade ett väldigt trevligt bord, maten var god och drycken lika så. Klockan 05:30 kom vi hem till lägenheten, så 12 timmar fest blev det!

I söndags var jag ganska seg, men jag kom i alla fall iväg till gymmet för ett pass bodybalance (dag 2 i min träningsjulkalender) och det var väldigt skönt att få sträcka ut kroppen lite. Igår kväll kom Adam och jag på att vi ville äta julmat till middag, så vi gick till ICA och handlade vad vi behövde. Det var väldigt gott med julmat och framför allt julskinkan (kanske kroppen som behövde lite extra salt?). Efter middagen bakade vi lussebullar och drack glögg. Det blev en riktigt mysig första advent!

Julbord med julskinka, potatis, köttbullar, korv,
kallrökt lax, sill, ägg, senap och ädelost.

Lussebulle och glögg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar