2012-12-25

Jul på Åland

Nu har jag varit på Åland sedan i fredags och julafton har redan hunnit passera.

Gårdagen var riktigt fin och jag njöt från morgon till kväll. Dagen inleddes med familjefrukost och nybakat bröd. Därefter följde lite paketöppning (tomten har alltid lämnat några morgonjulklappar åt oss otåliga "barn"). Efter morgonbestyren gick Frida (lillasyster), Tove (kusin) och jag på julaftonsyoga i det nyöppnade yogahuset. Det var ett harmoniskt sätt att börja julafton på! Efter yogan följde julgröt till lunch, utlysande av julfrid på torget och sedan julkyrka.

Därefter samlades vi alla hemma hos oss. Min familj (minus storasyster Jenny). Moster Gerd, hennes man Steve och min kusin Magnus från England. Moster Lotta, hennes sambo Stein, min kusin Tove och min kusin Torbjörn från Norge, Skåne respektive Italien. Och mormor ända från Snickerivägen i Mariehamn.

Tillsammans såg vi på Kalle Anka, åt julbord och slutligen öppnade vi alla de många julklapparna under granen.

Att döma av julklapparna jag fick så har jag varit väldigt, väldigt snäll! Jag är mer än nöjd, helt fantastiskt att få så mycket välbehövliga och fina saker.

När julaftonskaoset lagt sig åkte jag hem till Adam och hans familj i Kalmarnäs. Och här sitter jag nu vid frukostbordet och bloggar från telefonen. Japp, frukostbordet fast klockan närmar sig halv ett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar