2012-12-18

UPS - vet ni vad kundservice är?

Så här står det på UPS:s hemsida:
UPS-bemannade försäljningskontor erbjuder dig överlägsen, professionell service och långa öppettider.

Hos UPS får du alltid vänlig och kunnig service och hjälp med dina brådskande behov
Det är dagens skämt.

UPS borde slå upp ordet kundservice.

UPS ska leverera ett paket hem till mig. I torsdags var de här och försökte leverera paketet, men eftersom det inte finns någon portkod i vårt hus (någon boende måste öppna ytterdörren) åkte de iväg igen med oförrättat ärende. Jag själv var hemma i lägenheten mycket ovetandes om detta. Det hade ju inte varit speciellt svårt för dem att testa RINGA min mobil, eftersom de ändå har mitt mobilnummer.

Nu ser jag på hemsidan att de skickat ett "brevkort med uppmaning att ta kontakt med UPS" till mig. Det skickade de i fredags och jag har fortfarande inte fått detta brevkort. På det här kortet finns ett InfoNotice-nummer, vilket jag måste ha för att kunna ta kontakt med UPS (tydligen räcker det inte med det spårningsnummer jag redan fått). Just nu befinner jag mig alltså i det läget att jag inte har eller kan få mitt paket hemlevererat och jag har inte fått InfoNotice-numret som gör att jag kan ta kontakt med UPS.

Jag kan hämta ut paketet i Järfälla (förutsatt att de inte bestämt sig för att försöka leverera paketet igen idag -  för i så fall är ju paketet ute och åker på vägarna här i Stockholm), men det tar över en timme enkelväg med kollektivtrafiken (eftersom deras kontor ligger mitt ute i ingenstans) så jag har inte möjlighet att göra det någon annan dag än idag. Visserligen är jag beredd att spendera den tiden om jag måste, förutsatt att jag vet hundra procent säkert att mitt paket är i Järfälla när jag kommer dit. Och det kan jag inte veta före jag har fått InfoNotice-numret och tagit kontakt med kundservice.

Världens sämsta leverantörsföretag? Det känns så. Jag hoppas att ni undviker att använda UPS, det företaget förtjänar inte att få leverera försändelser till kunder. Åtminstone två personer i min närhet har också fått uppleva den här undermåliga "servicen", så jag baserar inte mitt omdöme på bara en engångshändelse.

Dessutom är paketet inte till mig egentligen, utan jag agerar bara mellanhand för min familj på Åland.

1 kommentar:

  1. Det är bara att hålla med Pernilla... Undermålig Paket Service... ;)Hoppas det ordnar sig. Kram Agneta

    SvaraRadera