2012-12-10

Balklänning, redo för tjänstgöring igen?

Måndag morgon. Jag häller i mig kaffe och hoppas på att vakna till liv så småningom. Klockan 9 ska jag vara i skolan för att skriva grupparbete utgående från en rättsekonomisk teori (gäsp).

Men, det viktigaste jag har att säga just nu är att jag om några timmar ska dra på mig balklänningen för tredje gången på lika många veckor. Ikväll ska Adam och jag nämligen gå på Nobelfestens efterfest! Det är inte bara så där att få tag på en biljett och vi hade inte tänkt gå, så vi lade inte ner någon energi på att försöka få tag på en "tidig" biljett. Sedan fick vi i alla fall förra veckan möjlighet att gå, men då med en "sen" biljett. Vad innebär då en sen biljett? Jo, att festligheterna börjar 01:30 för vår del - då släpps vi in. Men Adam, som var på efterfesten förra året, intygar att det är värt det ändå.

Så efter att jag har skrivit grupparbete i skolan ska jag ta mig till gymmet för dagens julkalendersträning. Väl hemma igen ska jag försöka sova någon timme, för att sedan börja göra mig i ordning inför kvällens sena festligheter. Jag ska försöka vara bättre med kameran ikväll, jämfört med förra helgen då jag inte tog en endaste bild under hela banketten (dåligt av mig, jag vet!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar