2012-12-13

13 december, lucia

06:30 ringde väckarklockan och det var dags för den här luciadagen att börja. Dock har jag inte hunnit med något luciafirande alls idag, men jag hoppas hinna kolla på luciakröningen via svtplay senare idag.

Jag började så dagen med att förbereda mig inför dagens presentation i skolan. Först förberedde jag mig hemma, sedan i skolan tillsammans med min grupp. Presentationen gick bra, även om jag fortfarande inte riktigt fattar det vi pratade om: modern naturrätt enligt John Finnis.

När presentationen var avklarad stannade jag kvar i skolan tillsammans med min grupp för att förbereda ytterligare en presentation, som vi ska hålla på måndag. Den ska handla om rättsekonomi enligt Richard Posner.

Väl hemma från skolan var jag trött och energilös. Så jag gjorde i ordning lunch och i brist på annat blev det fläskfilé och äggsmör (märklig kombination). När jag åt äggen insåg jag att det var precis vad min kropp längtade efter (det var länge sedan jag åt ägg senast, trots att jag äter enligt LCHF). Märkligt, hur kroppen kan vara i stort behov av ägg!

Efter lunchen tog jag tag i det där märkliga diskberget som ALLTID är enormt.

Nu sitter jag i soffan och funderar på om jag orkar plugga lite just nu, eller om jag ska ta det lugnt nu någon timme (sömnbristen efter måndagens fest hänger kvar). Ikväll är det dags för ett pass spinning och det ser jag fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar