2012-12-03

Att övertyga sig själv

Jag kom hem från spinningen strax efter sju ikväll. Då åt vi rester från gårdagens julbord till middag och sedan fastnade jag i soffan under en varm filt (inomhustemperaturen har droppat i takt med kylan utomhus, nu har vi dragit på elementen ordentligt). Klockan 21:45 låg jag fortfarande kvar i soffan. Inget fel med det egentligen, om det inte vore för att jag fortfarande inte hade gjort dagens plankan. Så klockan 21:54 bestämde jag mig för att köra (1-1,5-1 min, 30 s vila mellan), eftersom jag vet att övningen totalt blir 4,5 minut och jag ville verkligen göra plankan klart innan 22:00 (för mig går det någon magisk gräns vid 22, då börjar jag varva ner för dagen).

Så här gick mina tankar när jag övertalade mig själv att lämna den varma soffan för dagens sista prestation:




Nu har jag stått i plankan och det kändes lite lättare än tidigare. Dock är jag fortfarande långt ifrån 4 minuter, som ni ser. Jag tror att jag ska förlänga med 30 sekunder imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar