2012-12-11

Trött.

Just nu lider jag av sömnbrist. Tydligen räcker det inte med två timmar sömn efter en ordentlig fest. Inte ens fast man inte druckit speciellt mycket alkohol. Kroppen vill ändå sova mer än två timmar. Min kropp vill det i alla fall.

Vi kom hem 06:30 i morse och jag somnade ganska precis en halvtimme senare. Sedan steg jag upp 09:00 (utan väckarklocka!) för att jobba på ett grupparbete tillsammans med mina klasskompisar. De satt i skolan, men jag fick tack och lov sitta hemma. Internet är praktiskt ibland. Efter att grupparbetet var inlämnat har jag slumrat lite grann, men totalt har jag väl kanske fått ihop en timme sömn till.

Nu ska jag försöka förbereda mig lite inför morgondagen, då jag ska träffa min grupp igen. Den här gången ska vi förbereda en presentation (som inte handlar om samma sak som vårt grupparbete), vilken vi sedan ska  hålla på torsdag. Dessutom har jag min träningsjulkalender att tänka på. Så jag ska snart sätta ihop ett pulsbaserat styrkeprogram och därefter genomföra det. Skulle jag inte vara en otroligt envis person så skulle det här verkligen vara en sådan dag som träningen fick utebli.

Min kropp skriker efter sömn, men någon timme till ska jag hålla ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar