2012-11-30

24 dagar av träning

I måndags tränade jag med min PT och det var sista passet för det här året (vi brukar träffas 1 gång/vecka) eftersom han ska lapa sol i Brasilien under en månad. Därför fick jag lite nya övningar, så att jag har något att utmana mig med den här månaden. Bland annat introducerade han mig för TRX-träning. Vi gjorde lite olika övningar och jag kände att det tog ordentligt i musklerna, precis som det ska alltså. Dagen efter vaknade jag med världens träningsvärk. Framför allt hade jag träningsvärk i triceps (baksida arm), värk som faktiskt sitter i fortfarande idag! Den här träningsvärken i kombination med tentaplugg har gjort att jag inte tränat sedan i måndags. Inte heller har jag övat på att stå i plankan (jag lovade att klara av plankan i 4 minuter i januari när PT-träningen börjar igen och dessutom har jag sagt att jag ska bevisa detta för min familj under julen). Men så igår bestämde jag mig för att köra igång och då stod jag i plankan i 2 minuter. Och idag stod jag 1x1,5x1 minut i plankan (30 sekunder vila mellan varje set).


Imorgon börjar min träningsjulkalender (ett pass varje dag) och jag kommer inleda med helkroppsstyrka imorgon. På söndag blir det ett pass bodybalance, vilket jag kategoriserar som yoga/rörlighet i enlighet med de träningspass jag har att välja mellan i min julkalender. Utöver julkalendern har jag tänkt köra plankan varje dag. Jag SKA klara av fyra minuter om ungefär en månad.

Jag ser verkligen fram emot den här träningsperioden jag har framför mig innan jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar