2012-11-24

Dumma säng

Efter tre kaffekoppar är jag fortfarande trött. Och inte vill jag gå och lägga mig igen, för ett sängben valde att ge vika tidigt imorse. Så nu lutar sängens neråt i det övre högra hörnet. Adam ligger dock kvar och sover i den sneda sängen...

Just nu saknar jag vår riktiga säng som står i Adams föräldrahem. Den köpte vi när vi flyttade ihop i vår lilla etta i Sickla för ungefär 3 år sedan, men sen när vi flyttade hit till vår tvåa fick inte sängen plats i sovrummet. Skevt, jag vet. Men vårt sovrum har dörren placerad på mitten, med exakt 120 cm på vardera sida om den. Så det går inte att få in en bredare säng än så. Därför har vi Adams gamla 120-säng här i lägenheten, och som ni förstår börjar den verkligen sjunga på sista versen nu.

Nä, nu blir det allt en fjärde kopp kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar