2012-11-07

Jag vill ha en pausknapp

Imorgon har jag tenta i skatterätt. Jag kommer gå dit och jag kommer försöka skriva tentan, dock är det en stor och viktig tenta (inom ett rättsområde som jag verkligen gillar) så jag kommer kanske "blanka" (det vill säga att lämna in omslagsarket men inte några svarsblad) om frågorna känns för komplexa i förhållande till mina kunskaper.

Jag har verkligen försökt plugga de senaste veckorna. Men som ni vet har inte livet varit så roligt, då morfar först blev sjuk och sedan somnade in för gott den 27 oktober. Det är svårt att fokusera på kurslitteratur när tankarna ständigt drar iväg till minnen av morfar, även om jag har turen att minnas morfar genom mina studier. Han studerade och jobbade med juridik hela sitt vuxna liv.

Sedan i lördags har jag haft en riktigt plågsam huvudvärk. Troligen en effekt av att livet inte känns helt toppen just nu i kombination med en viss stress och tuff träning i fredags och i lördags. Huvudvärken börjar i nacken, ungefär där nackmusklerna fäster i huvudet, och därifrån sprider sig en smärta fram över resten av huvudet. Den kommer och går lite, men ständigt finns en molande värk som ibland blir olidlig. Det här har så klart också påverkat mitt tentaplugg negativt, något som har ökat på stressen ännu mer. En ond cirkel.

Hur som helst, imorgon klockan 09 sätter jag mig i tentasalen och hoppas på att tentan består av "rätt" frågor. Senare imorgon, klockan 17, åker Adam och jag iväg till Åland. På fredag klockan 15 hålls morfars begravning.

Så ser mitt liv ut just nu.

1 kommentar:

  1. Hoppas det blir en fin begravning, och jag kommer hålla tummarna för att tentan har rätt frågor! :)

    SvaraRadera