2012-11-22

Trampat ut energin

Nu är jag precis hemkommen från ett spinningpass (CyclingPulse) och oj, vad det var skönt! Eftersom jag inledde veckan med soffläge i dagarna två har min kropp inte fått den träning den nu för tiden är van vid att få. Därför var det skönt att gå på ett tufft spinningpass där vi körde sju olika block. Ett block bestod av några minuter på 75-80 % av maxpuls och därefter några minuter på 85 % av maxpuls. Antalet minuter varierade från block till block. Det var tungt och det var svettigt. Och det gav en otrolig kick efteråt! Tänk att det kan vara så tillfredsställande att trampa på en cykel i 55 minuter inne i ett litet rum utan att komma någonstans...

Så mina ben har i alla fall fått trampa ur sig och kroppen är nöjd. Dags att äta lite köttbullar till middag! Adam är inte hemma ikväll, så jag tänker äta middag framför ett av mina favoritprogram just nu - Aldrig mera fet på TV3.

2 kommentarer:

  1. ååååh jag vill också gå på spinning (can't believe I just said that:P)! måste TA mig tid till det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Spinning är faktiskt riktigt kul när det är bra instruktör och musik man gillar! Det är bara att du bestämmer dig för att du SKA träna ;)

      Radera