2012-11-20

Vilodagar

Luften gick visst ur mig några dagar. I fredagskväll var jag alltså otroligt helgpeppad och öppnade därför en flaska vin (trots att jag varit utan vin i flera veckor och mått väldigt bra av det) till maten. Det var väldigt gott och jag önskar så att det skulle finnas gott alkoholfritt rödvin. Nåja, efter middagen bjöd vi över Sandra och Marcus och sedan umgicks vi här hemma hos oss resten av kvällen. Trevligt att kunna hitta på något spontant, utan att lång restid sätter stopp.

I lördags var vi bjudna till Adams faster Pernilla på middag. Så totalt var vi nio personer runt bordet hemma hos dem; Pernilla med familj, Sandra och Marcus och så Adam och jag. Det var väldigt trevligt att komma hem till dem och deras mysiga lägenhet. Pernilla hade dessutom ansträngt sig och gjort LCHF-vänlig mat till oss tre som äter LCHF (Sandra, Marcus och jag)!

I söndags var jag väldigt trött, men tvingade mig upp tidigt för att läsa igenom lite rättsfall. Vid 12 mötte jag upp min förberedelsegrupp på universitetet och vi förberedde oss för måndagens seminarium. Resten av söndagen var jag otroligt trött och det värkte i mina ögon, som om jag ansträngt blicken många timmar framför datorn (vilket jag inte gjort). I måndags när jag vaknade fick jag förklaringen till min trötthet, feber. Troligen hade jag en släng av feber redan på söndagen också.

Så måndagen spenderade jag hemma i soffan. Även idag är jag hemma, men idag är jag feberfri. Nu har jag bara lite ont i halsen och huvudvärk - något jag hoppas inte kommer utveckla sig till förkylning.

Tänk att sjukdom alltid kommer så opassligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar