2013-02-19

Vilken fest det blir när jag fyller år!

Will I be feeling uneasy for two months?
Nu har jag fått för mig att jag ska vara utan alkohol fram till min födelsedag. Jag drack öl (low carb) i lördags (16 februari), vilket gör att nykterheten kommer vara i ganska exakt två månader (jag fyller år den 18 april).

Varför? För att kroppen mår bra av att slippa processa alkohol ett tag. För att jag inte har något egentligt behov av alkohol. För att jag vill se om det ger en skjuts i vikt- och träningsresultaten. För att jag gillar att utmana mig själv.

Varför skriver jag om det här på bloggen? För att jag skriver om det mesta jag tar mig för här på bloggen. För att ingen ska tolka nykterheten fel och tro att jag är gravid.

Svårast kommer bli att äta goda helgmåltider utan ett gott vin till! Och så är det ibland lite klurigt att få alkoholfria alternativ utan socker, men det får bli en utmaning i sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar