2013-02-03

Men att stå på huvudet klarade jag inte



Yogan var otroligt härlig. Som vanligt. För mig, som annars lever ett ganska aktivt liv, är det underbart att för en kort stund bara fokusera på min andning och min kropps rörlighet. Idag var min kropp väldigt samarbetsvillig. Den var rörlig/mjuk och stark. Precis som jag vill ha den!

För mig är det verkligen optimalt att gå på 75 minuter yoga (med en bra instruktör - Marika Nilsson) varje söndag. Det perfekta komplementet till övrig träning som för mig till stor del består av råstyrka och kondition.

Nu har jag en skön känsla i kroppen, ett lugn. Normalt går min hjärna på högvarv från det att jag slår upp ögonen på morgonen till det att jag somnar på kvällen. Men efter att jag har varit på yoga har jag alltid några timmar där hjärnan är mer stillsam. Det är väldigt skönt som omväxling.

Så, då har jag fått ur mig dagens känsla och kanske har jag peppat någon att få in yogan som en rutin?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar