2013-02-08

Jag och min kropp

Under veckan på Gran Canaria gick jag upp ungefär 1 kg, trots att jag åt rätt okej mat. Jag är helt säker på att det var vinet och chokladen. Jag är inte fixerad vid vikten och jag vet att den pendlar upp och ner, så en ökning på 1 kg var helt lugnt. Sedan vi kom hem har jag vägt mig sporadiskt för att se om det var vätska eller fett jag lagt på mig. Det tog några dagar och sedan var jag nere på samma vikt som innan resan, så jag kunde konstatera att det var vätska.

Efter det har jag glömt bort att väga mig (förut vägde jag mig varje måndag för att hålla koll). Idag ställde jag mig på vågen för att kunna föra in en uppdaterad vikt på Shapelink.se. Och helt plötsligt visade vågen 1,5 kg mindre! Eftersom jag fortfarande har många kilon kvar att tappa är det kul att det händer något på vågen.

Viktnedgången har varit konstant men långsam under hösten, medan jag har minskat en hel del i omfång enligt måttbandet. För att ha koll på läget mätte Adam mig idag igen. Och nu tycks det ha vänt. Jag minskar i vikt, men kroppen är mer eller mindre samma storlek (några centimeter mindre är jag). Däremot känner jag att jag blir fastare och fastare för varje dag, och jag har fått snygga arm- och benmuskler!

Så, det var en liten uppdatering om min strävan efter en mer slimmad version av mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar